İçindekiler
Bilgisayarınızda İnternet’e erişimde sorun yaşıyorsanız ve bağlantı ayrıntılarında internet erişimi yok ne demek hata mesajı görünüyorsa, aşağıdaki çözümleri deneyebilirsiniz. Sorun modeminizde veya bilgisayarınızdaysa, düzeltebilirsiniz. İnternet erişim hatası olmaması basitçe şu anlama gelir. Kablolu veya kablosuz bir cihaza başarıyla bağlandınız, ancak o ağda internet bağlantısı yok.
Örneğin; Servis sağlayıcınızı modeme bağlayan kabloyu çıkardıktan sonra modeme hala bağlısınız, ancak ağ bağlantınızda sarı bir ünlem işareti görünüyor ve resimde “İnternete İzin Verilmiyor” hata mesajı gösteriliyor.
İnternet Erişimi Yok
İnternet erişimi yok ise önce modemi kapatıp tekrar açın ve modem üzerindeki ledleri kontrol edin. ADSL veya DSL LED’i yanmıyorsa telefon hattınızı kontrol edin. Kablolu bağlantı kullanıyorsanız, modem ve bilgisayar kablolarını çıkarıp yeniden takın. Modeminizin birden fazla girişi varsa, diğer girişlere de bağlamayı deneyebilirsiniz. Kablosuz modemler için bağlantıyı kesmeyi ve yeniden bağlanmayı deneyebilirsiniz.
Virüsten koruma yazılımınızla ilgili bir sorun olabilir. Lütfen virüsten koruma programınızı devre dışı bırakın ve tekrar deneyin. En yaygın sorun ADSL ışığının sürekli yanmamasıdır. Ayrıca modemin fişini çekip telefonu prize takarak da DSL hattınızı test edebilirsiniz. Son olarak, modemi fabrika ayarlarına sıfırlamayı deneyebilirsiniz. Modemin IP adresi (192.168.2.1 , 192.168.1) ile arayüze girin.1.1,10.0.0.2) fabrika ayarlarının geri yüklenmesi ve kullanıcı verilerinin yeniden girilmesi gerekir. Yardım için modeminizin kılavuzuna başvurun.
Bu önlemlerden herhangi biri kesinlikle sorunu çözecektir. Kablolarınızda ve modeminizde herhangi bir sorun yoksa o zaman genellikle servis sağlayıcılardan kaynaklanan bu hata oluşabilir.
Kablosuz Bağlantıda İnternet Erişimi Yok
Kablosuz bağlantıda internet erişimi yok ise yazımızı okumaya devam edebilirsiniz. Daha önce bir bilgisayar veya mobil cihaz tarafından kullanılan zayıf sinyal ile kullanılmayan ağlara bağlanamamanız için işlemini gerçekleştirmek gerekmektedir. İlgili ağlara sık sık “unut” demek, bilmeden istenmeyen ağlara bağlanmanızı engelleyecektir. Bilgisayarınızın veya mobil cihazınızın kullandığı alan adı çözümleme (DNS) hizmeti arızalı ise internet bağlantısı sağlanmayacaktır.
Sinyal gücünden bağımsız olarak, istenen site adından IP adresini çıkaran hizmet başarısız olursa ilgili site kullanılamayacaktır. DNS hizmeti genellikle kullanılan yönlendirici veya modemin IP adresidir. Gerekirse, bilgisayarınızın veya mobil cihazınızın IP adresini DNS adresine değiştirerek deneme yapabilirsiniz.
Wifi İnternet Erişimi Yok
Wifi internet erişimi yok ise Bilgisayarınızın veya mobil cihazınızın başka bir kablosuz ağa bağlanmaya çalışmadığından emin olun. Bazen, siz farkında olmadan, bir komşunun kablosuz ağına veya daha önce kullanılan bir kablosuz ağa çok zayıf bir bağlantı, kendi WiFi ağınıza bağlanmanızı engelleyebilir. Düşük sinyal gücü internet bağlantınızı olumsuz etkileyebilir.
Wifi Bağlandı İnternet Yok
Aynı ağdaki herhangi bir cihazdan İnternet’e erişemiyorsanız veya wifi bağlandı internet yok diyorsanız, sorun büyük olasılıkla yönlendiricinizdedir. Bu durumda, ADSL kablosunun yönlendiriciye doğru şekilde bağlandığından emin olun. Değilse, yönlendiricinizden çıkarın ve tekrar takın. Ayrıca kabloda hasar olup olmadığını kontrol edin ve hasarlıysa yenisini satın alın.
Herhangi bir şey denemeden önce yapabileceğiniz bir adım bulunmaktadır. Bu adım modeminizi yeniden başlatmaktır. Bu kulağa pek hoş gelmiyor ama bazen yönlendiricinizi yeniden başlatmak internet bağlantı sorununuzu çözebilir. Temel olarak, ISS’nizle olan bağlantınızı yeniden başlatın. Bunu yapmak için yönlendiricinizi kapatabilir ve birkaç saniye sonra yeniden başlatabilirsiniz. Hem adaptör hem de yönlendirici bir güç kaynağına takılıysa devre kesiciyi de kapatın.
Tekrar açın ve bunun bir şeyi değiştirip değiştirmediğini görmek için yeniden bağlamayı deneyin. Bilgisayarınızı veya cihazlarınızı yeniden başlatmayı da deneyebilirsiniz.